‏‏ پی آر پی تراپی

‏‏ پی آر پی تراپی در واقع نوعی روش درمانی است. که اجزای خون بیمار را جهت تحریک و بازسازی بافت های آسیب دیده مورد استفاده قرار می دهد. این روش درمانی که بسیار تاثیرگذار و ایمن است، در سال‌ های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفت. در روش پی آر پی به این صورت عمل می شود. که چند سی سی از بیمار خون گرفته می شود. و با استفاده از ابزارهای خاص غلظت آن را تا ۵ برابر افزایش می دهند. و در مناطق گردن، صورت، سر و سینه و در سایر اجزای بدن جهت نوسازی بافت های آسیب دیده استفاده می شود. در واقع پی آر پی یک روش علمی بنیادین سلول های درمانی است. که در رشته های مختلف پزشکی کاربرد دارد.

 

‏‏ پی آر پی تراپی

‏‏ پی آر پی تراپیچگونگی تاثیرگذاری  prp

پلاکت ها در پی آر پی عوامل رشد بافتی هستند. که باعث می شوند روند بافت های بدن ترمیم و بازسازی شود. در نتیجه سلول های مختلف پوستی و بافتی رشد می کند و با افزایش کلاژن و الاستین رگ های جدید تولید می شود. این فرایند توسط مواد ترشح شده از پلاکت ها ترمیم بافت آسیب دیده را بر عهده دارند.

پلاکت های موجود در پی آر پی کروی شکل هستند و از ریز شدن سیتوپلاسم سلول های مگاکارپوسیت در مغز استخوان تشکیل می شوند. این پلاکت ها باعث می شوند که هنگام آسیب به بافت از خونریزی جلوگیری شود و سریعاً بافت را ترمیم کند. جهت انجام این روش پلاکت ها را در داخل سرنگ های مخصوص می ریزند و بعد از تزریق به بافت، عملیات ترمیم و اثر گذاری آغاز می شود.

کاربرد prp در جوانسازی پوست

یکی از کاربردهای اساسی روش درمانی پی آر پی رفع چین و چروک پوست صورت است. این روش درمانی که در اطراف چشم و گردن صورت می گیرد، به طور طبیعی از پیری جلوگیری می کند.

در واقع پی آر پی یک درمان بی خطر و موثر است و در حال حاضر برای جوانسازی صورت بسیار استفاده می شود. عوارض جانبی این روش درمانی و تا مدت ها به ایجاد بافت جدید و سالم کمک می کند. علاوه بر این، این روش درمانی بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تهاجمی و جراحی می باشد و بعد از انجام پی آر پی می توانید سریع به محل کار خود برگردید و نیاز به مراقبت های بعد از تزریق نخواهید داشت.

مزایای زیاد روش پی آر پی باعث می شود که افراد زیادی تمایل داشته باشند برای جوانسازی پوست صورت و گردن خود از این روش استفاده کنند.

 پی آر پی تراپی برای پوست

پی آر پی تراپی به گونه ای انجام می شود. که با استفاده از خون خود بیمار، بافت های آسیب دیده یا پیر شده پوست را تحریک و ترمیم می کند. این روش برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، تیرگی دور چشم، زخم و لک های پوستی، رفع ریزش مو و تقویت فولیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد.

پي آر پي تراپي يك روش كاملاً طبيعي و ايمن است كه هيچ گونه عارضه يا خطری ندارد. اين روش درمانی بدون درد است و نيازی به بيهوشی يا بخيه ندارد. زمان بازسازی پس از اين روش بسيار كوتاه است و نتايج آن قابل اطمينان و طبيعی هستند.

اما بايد توجه داشت كه پی آر پی تراپی يك روش جادويی نيست و نتايج آن به مرور زمان و با تكرار جلسات نمايان می شود. معمولاً برای ديدن نتايج مطلوب، نياز به ۳ تا ۵ جلسه با فاصله يك ماه است.

پی آر پی تراپی برای مو

پی آر پی تراپی بافت های آسیب دیده یا نازک شده مو را تحریک و ترمیم می کند. این روش برای رفع ریزش مو، افزایش قطر و تراکم مو، تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از کچل شدن مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاکت ها حاوی عوامل رشد بافت (Growth Factor) هستند که مسئول تحریک، تکثیر و تمایز سلول های بافت هستند. این عوامل باعث افزایش کلاژن، الاستین، ماده بین سلولی و تولید رگ های جدید در بافت مورد نظر می شوند.

برای انجام پی آر پی تراپی، ابتدا چند سی سی خون از بخش بازو گرفته می شود. سپس خون به وسیله یک دستگاه به نام سانتریفیوژ (Centrifuge) به دوران درآورده می شود تا سلول های خون از قبیل گلبول های قرمز، سفید و پلاکت از هم جدا شوند. در نهایت، قسمت حاوی پلاکت و پلاسما (مایع شفاف خون) که حاوی عامل رشد است. با یک سرنگ جدا شده و در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

پلاکتهای تزریق شده در بافت، عامل رشد خود را آزاد کرده. و باعث فعال شدن سلول های بنیادی (Stem Cell) در آن ناحیه می شوند. سلول های بنیادی قابل تبدیل به هر نوع سلول دلخواه هستند. بنابراین، با استفاده از عامل رشد، سلول های بنیادی به سلول های بافت آسیب دیده تبدیل شده. و منجر به بازسازی و جوانسازی آن بافت می شوند.

 

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *