لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد امروزه به یکی از محبوب ترین تکنیک های از بین بردن موهای زائد بدن تبدیل شده است. و افراد زیادی تمایل دارند موهای اضافه بدن خود را با استفاده از این روش به صورت کلی از بین ببرند. تا از شر تیغ، ژیلت، اپیلاسیون، موبر و بسیاری از موارد دیگر خلاص شوند. البته توجه داشته باشید انجام لیزر باید حتماً از طریق افرادی انجام شود که تخصص کافی در این زمینه را دارند. چرا که اشعه های لیزر می توانند در صورت استفاده نادرست برای فرد خطرناک باشند.

 

لیزر موهای زائد عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد 

دستگاه لیزر به گونه ای عمل می کند که هر چیز تیره رنگ را با حرارت می سوزاند به این شکلی فولیکول مو آسیب می بیند. و به تدریج از بین می رود. به همین جهت لازم است برای انجام لیزر موهای زائد خود مطابق با زمان بندی که اپراتور تعیین می کند. اقدام به این کار نمایید. با هر جلسه تعدادی از فولیکول های موی زائد بدن شما از بین می رود و در نهایت رشد تمامی موها متوقف می گردد.

مزایای از بین بردن موهای زائد از طریق لیزر

دستگاه لیزر عملکرد بسیار تخصصی دارد و همانطور که گفتیم با استفاده از نور طور مستقیم فولیکول ‌های مو را از بین می برد. بنابراین می توان گفت که لیزر موهای زائد یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود و مزایای زیادی دارد. از جمله:

صرفه جویی در هزینه

درست است که در ابتدا هزینه لیزر ممکن است نسبت به خرید تیغ و ژیلت بیشتر به نظر برسد. اما در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه است. چرا که تیغ و ژیلت و دیگر موارد از بین بردن موهای زائد در فاصله کم خریداری می ‌شوند. اما لیزر در طولانی مدت هزینه می شود. بعد از اینکه دوران جلسات لیزر شما به طور کامل سپری شد، شاید نیاز باشد صرفاً سالی یکبار برای انجام لیزر مراجعه کنید.

عدم احساس درد

بسیاری از افراد در حین انجام لیزر درد خاصی را احساس نمی کنند. روش های دیگر از بین بردن موهای زائد همچون اپیلاسیون درد زیادی دارد. اما در دستگاه های جدید لیزر این درد به صفر رسیده است. البته ممکن است برخی از افراد کمی درد را در نواحی خاصی از بدن احساس کنند. که در این صورت می توانید از اپراتور بخواهید از کرم های بی حسی استفاده کند.

امکان انجام لیزر در تمامی قسمت های بدن

از دیگر مزایای از بین بردن موهای زائد به وسیله لیزر می توان به امکان انجام آن در تمامی نقاط بدن اشاره کرد. تفاوتی نمی کند در کدام قسمت از بدن انسان موی زائد رشد می کند. در هر صورت امکان از بین بردن آن با استفاده از لیزر وجود دارد.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از نور لیزر است که می تواند باعث کاهش یا حذف دائمی موها شود. این روش مزایایی مانند سرعت، دقت، اثربخشی و ایمنی و … دارد. اما علاوه بر همه این مزایا ممکن است عوارض جانبی یا مشکلات و خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. برخی از عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

تحریک، قرمزی و تورم پوست: این عوارض معمولاً خفیف و موقت هستند و بعد از چند ساعت یا روز از بین می روند. بنابراین جای نگرانی نیست.

تغییر رنگ پوست: تغییر رنگ پوست زمانی رخ می دهد که رنگدانه های پوست تحت تأثیر اشعه لیزر قرار گیرند و باعث روشن یا تیره شدن پوست شوند.

پوسته پوسته شدن: زمانی که پوست تحت لیزر موهای زائد خشک و پوسته پوسته شود باید آن را جدی گرفت و نسبت به ادامه یا عدم ادامه آن با متخصص مشورت کنید.

تاول: تاول وقتی ایجاد می شود که پوست تحت لیزر دچار سوختگی شدید شود و باعث ایجاد زخم های کوچک و مایع دار گردد. این عارضه نادر و جدی است و نیاز به درمان فوری دارد.

عفونت پوستی: این عارضه زمانی ایجاد می شود که پوست تحت درمان دچار عفونت باکتریایی یا ویروسی شود.

آسیب به چشم: زمانی که اشعه لیزر به چشم برخورد کند و باعث آسیب به قرنیه یا شبکیه شود، به اصطلاح می گویند دستگاه لیزر باعث آسیب به چشم شده است. این عارضه بسیار نادر و خطرناک است و ممکن است باعث کوری یا کاهش بینایی شود.

اینها فقط برخی از عوارض ممکن لیزر موهای زائد هستند و ممکن است عوارض دیگری نیز وجود داشته باشند. برای کاهش احتمال بروز این عوارض باید از کلینیک های معتبر و پزشکان متخصص استفاده کرد و دستورالعمل های قبل و بعد از لیزر را رعایت کرد. اگر علائمی از عوارض لیزر موهای زائد مشاهده کردید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید و از خود درمانی خودداری کنید.

لیزر موهای زائد از چه سنی

سن مناسب برای لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تغییرات هورمونی، الگوی رشد مو و میزان ضخامت موهای زائد. به طور کلی، بهترین سن برای شروع لیزر موهای زائد پس از بلوغ و تثبیت هورمون ها است. این امر معمولا در سنین ۱۷ تا ۱۹ سالگی رخ می دهد.

 

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *