فیشال صورت

فیشال صورت یک روش درمانی و زیبایی برای پاکسازی عمیق پوست صورت است که پوست شما را شاداب و سرزنده می کند. فیشال شامل چندین روش درمانی جداگانه است که معمولا در یک ساعت انجام می شود. این روش با تمیز کردن، لایه برداری، ماسک و ماساژ پوست صورت، منافذ باز، جوش ها، چین و چروک و آثار جوش را کاهش می دهد و باعث سفت شدن، روشن شدن و لیفت پوست می گردد.

فیشال صورت

عوارض فیشال صورت

فیشال صورت در برخی موارد، ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. که البته بسیار نادر است. برخی از عوارض فیشال صورت عبارتند از:

حساسیت پوست

برخی از محصولات یا دستگاه های استفاده شده در فیشال ممکن است باعث حساسیت، التهاب، قرمزی، خارش یا سوزش پوست شوند. این علائم معمولا در عرض چند ساعت یا روز بعد از فیشال خودبخود تسکین می یابند. اگر شدید یا طولانی باشند، باید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت پوست

در نادرترین حالات، ممکن است فیشال باعث عفونت باکتریایی یا قارچی پوست شود. این عفونت ها ممکن است باعث تورم، درد، ترشح چرک یا خون، تب یا لرز شوند. اگر این علائم را دیدید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

آسیب به پوست

در برخی موارد، فیشال ممکن است باعث آسیب به لایه های بالایی پوست شود. این آسیب ها ممکن است شامل سوختگی، خشک شدگی، تیرگی، لک، جای زخم یا جای جوش باشند. این آسيب ها معمولا قابل درمان هستند و با استفاده از کرم های مرطوب کننده، ضد التهاب یا روشن کننده پوست، بهبود مي يابند.

روش های جلوگیری از عوارض فیشال صورت

برای جلوگیری از عوارض فیشال صورت، لازم است قبل و بعد از فیشال به نکات زیر توجه کنید:

• قبل از انجام فيشال صورت، لازم است  كلينيك را با دقت انتخاب كنيد. همچنین به شرایط بهداشتی، تجهيزات و دستگاه های استفاده شده و تجربۀ پزشك يا كاركنان توجه كنيد.
  • قبل از انجام فیشال صورت، لازم است به پزشک یا کارکنان اطلاعات لازم در مورد وضعیت پوست، بیماری های پوستی یا سیستمی، حساسیت های خاص، داروهای مصرفی یا رژیم غذایی خود بدهید. این اطلاعات به آنها کمک میکند تا نوع و شدت فیشال را به شرایط شما تنظیم کنند.
  • بعد از انجام فیشال صورت، لازم است به مراقبت های پس از فیشال توجه کنید. این مراقبت ها شامل استفاده از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب و ضد التهاب، پرهيز از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد يا حرارت زياد، پرهيز از استفاده از لوازم آرایشی يا محصولات تحريك كننده پوست و نگه داشتن پوست تميز و خشك است.

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد