درمان چروک صورت

خطوطی که روی پوست صورت ایجاد می شود، چین و چروک نام دارد که با افزایش سن و از بین رفتن چربی ها و آب های زیر پوست بیشتر نمایان می شود. در هر صورت ایجاد چین و چروک روی صورت از فرایند پیری می باشد. بنابراین یک مسئله کاملاً طبیعی بدن شما است. حال اگر این مسئله آزارتان می دهد، می توانید با استفاده از از روش هایی که در ادامه گفته می شود، به درمان چروک صورت بپردازید.

 

استفاده از ضد آفتاب برای درمان چروک صورت

یکی از روش هایی که برای از بین بردن چین و چروک های صورت و مقاومت پوست به کار می رود، استفاده از کرم ‌های ضد آفتاب می باشد. البته توجه داشته باشید که میزان SPF آن باید بالای ۳۰ باشد.

کاهش مصرف قند

مصرف زیاد از حد قند علاوه بر اینکه باعث ایجاد بیماری دیابت در شما می شود، پوست شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. AGE هایی که در قند وجود دارد، باعث از بین رفتن کلاژن های موجود در پوست می شود و روند پیری پوست شما را افزایش می دهد. بنابراین کاهش مصرف قند و چربی باعث کاهش چین و چروک روی پوست خواهد شد.

پرهیز از مصرف دخانیات

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست صورت شما می شود، استفاده از سیگار و دیگر مواد مخدر است. مطابق با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند، مصرف دخانیات روی پوست افراد تاثیر مخربی دارد. چرا که این افراد در معرض مستقیم دود قرار دارند. علاوه بر این که سرطان و دیگر بیماری ها افزایش پیدا می کند، موجب آسیب به پوست نیز می شود.

افزایش مصرف بتاکاروتن

بتاکاروتن نوعی ماده مغذی است که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند. برای تولید کرم های ضد چروک اغلب از بتاکاراتون و رتینول استفاده می شود. این ماده مغذی در هویج به وفور یافت می شود.

درست خوابیدن

بسیاری از چین و چروک های روی پوست صورت شما به علت عدم درست خوابیدن اتفاق می‌افتد. زمانی که صورتتان را روی بالش قرار دهید، به پوست آن فشار وارد می شود و این فشار زیاد در دراز مدت باعث ایجاد چین و چروک خواهد شد. بنابراین بهترین روش، خوابیدن به پشت می باشد.

شستشوی منظم صورت

توصیه می شود سه تا پنج دقیقه از زمان خود را به شستشوی صورت اختصاص دهید. از آنجایی که لوازم آرایشی دارای مواد شیمیایی قوی هستند، ممکن است سبب ایجاد اکسیداتیو روی صورت شود و در نهایت چین و چروک هایی روی آن ایجاد نماید.

 

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *