تزریق ژل پروفایلو

روند پیری چه بخواهیم چه نخواهیم طی خواهد شد و یک امر اجتناب ناپذیر است. افزایش سن باعث می شود چین و چروک هایی روی پوست ایجاد شود که بسیاری از افراد آن را نمی پسندند. همین مسئله باعث شده علم نوین به دنبال راهی جهت پیشگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت باشد. یکی از روش های درمانی جهت جلوگیری از پیری صورت تزریق ژل پروفایلو است. این روش درمانی با تکیه بر فناوری مهندسی نوعی درمان پیشرفته است و باعث می ‌شود تمامی قسمت های پوست هم سطح شوند. ژل پروفایلو باعث می شود کلاژن و الاستین طبیعی در پوست ایجاد شود.

 

تزریق ژل پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو برای چه کسانی مناسب است؟

برای تزریق ژل پروفایلو شرط سنی خاصی وجود ندارد. هر کسی که دچار افتادگی پوست شده است، می تواند از این روش درمانی استفاده کند.

اما به طور کلی افراد بالای ۳۰ سال می توانند اقدام به تزریق ژل پروفایلو نمایند. چرا که بعد از ۳۰ سالگی میزان کلاژن و الاستین کاهش پیدا می کند و  پوست صورت حل می شود.

مزایای تزریق پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو ممکن است به مدت ۱۰ دقیقه طول بکشد. این روش درمانی برخلاف دیگر روش های زیباسازی پوست بافت جدیدی جایگزین نمی کند. بلکه همان بافت های از دست رفته را احیا می کند. همین مسئله باعث شده که این روش درمانی به عنوان یک روش ایده آل جهت بهبود حالت ارتجاعی و سفتی پوست در نظر گرفته می شود و حالت مصنوعی به پوست نمی دهد.

معمولا ژل پروفایلو در قسمت گونه و چانه تزریق می شود و موجب ایجاد لیفت صورت خواهد شد و بعد از مدت زمان ۸ هفته شاهد بهبود پوست گونه و چانه خواهید بود. البته توصیه می شود که این فرایند درمانی را طی دو جلسه انجام دهید تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد. از جمله مزایای تزریق ژل پروفایلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قوام و حالت ارتجاعی بدن
  • احیای شفافیت و درخشندگی پوست صورت
  • تغییر رنگ پوست و بافت صورت
  • آبرسانی به پوست

 تفاوت بوتاکس با ژل پروفایلو

بوتاکس به گونه ای است که انتقال پیام عصبی به عضله را مسدود می کند و به طور موقت عضلات را فلج می نماید. این مکانیسم باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت می ‌شود و در فرایند زیبایی موثر خواهد بود.

جلسات درمانی بوتاکس تا حدی پیش می رود که نیاز متقاضی برطرف گردد. البته بوتاکس در درمان علائم پیری و چین و چروک صورت تاثیر چندانی ندارد و رفته رفته باعث تحلیل بافت های چربی زیر پوست می شود.

اما ژل پروفایلو به دلیل ایجاد آبرسانی و تحریک کلاژن باعث یکپارچگی سلول های بنیادی پوست می شود و در جهت کاهش چین و چروک پوست بسیار موثر عمل می کند.

 آیا تزریق پروفایلو درد دارد

تزریق پروفایلو ممکن است با درد همراه باشد، اما درد آن بسیار ناچیز و قابل تحمل است. برخی از راه های کاهش درد عبارتند از:

  • استفاده از کرم بی حس کننده موضعی قبل از تزریق
  • استفاده از سوزن های بسیار ظریف و تیز
  • استفاده از بی حس کننده همراه با ژل پروفایلو
  • تزریق به آرامی و با فشار کم

به طور کلی، تزریق پروفایلو یک روش کم تهاجمی و امن است که عوارض و خطرات جدی ندارد. اما ممکن است بعضی از عوارض موقت و کم رنگ مانند قرمزی، خارش، ورم، کبود شدن یا حساسیت در نقاط تزریق رخ دهد. این عوارض معمولاً ظرف چند روز خود به خود از بین می روند.

تعداد دفعات تزریق پروفایلو

تعداد دفعات تزریق پروفایلو بستگی به وضعیت پوست و سن هر فرد دارد. اما به طور کلی، می توان گفت که:

  • برای افراد با پوست نرمال و علائم پیری متوسط، معمولا دو بار تزریق پروفایلو با فاصله یک ماه نیاز است.
  • برای افراد با پوست شل و علائم پیری شدید، ممکن است سه بار تزریق پروفایلو با فاصله سه ماه از آخرین تزریق نیاز باشد.
  • برای حفظ نتایج تزریق پروفایلو، معمولاً هر شش ماه یک بار تزریق مجدد نیاز است.

آیا پروفایلو برای همه مناسب است؟

تزریق ژل پروفایلو که بعنوان یک ژل هیالورونیک اسید است و به طور چشم گیری ظاهر خطوط ریز و چروک را بهبود بخشیده و به افزایش آب رسانی و قوام پوست صورت کمک می کند. این ژل با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست، باعث جوانسازی و ترمیم پوست می شود.

پروفایلو به طور کلی برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود که قصد جلوگیری از پیر شدن پوست خود را دارند. این ژل مناسب برای پوست های پیر، تیره و چروک است.

اما پروفایلو برای همه مناسب نیست. بعضی از مواردی که ممکن است مانع از استفاده از پروفایلو باشند عبارتند از:

  • حساسیت به هیالورونیک اسید یا هر ماده دیگری که در ترکیب پروفایلو وجود دارد.
  • بارداری یا شیردهی
  • عفونت یا التهاب در نقطه تزریق
  • بیماری های خونی، عصبی، عضلانی یا ایمنی
  • مصرف داروهای ضد قطع خون
  • تزریق فیلرهای دیگر در نقطه مورد نظر

برای مطمئن شدن از مناسب بودن پروفایلو برای خود، لازم است قبل از تزریق با پزشک مشورت کنید و از عوارض و خطرات احتمالی آن آگاه شوید.

 

 

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *