تزریق ژل لب

یکی از اجزای مهم صورت که در زیبایی فرد نقش بسزایی دارند، لب می باشد که با افزایش سن حجم آن کاهش می یابد. در چنین شرایطی تزریق ژل لب می تواند در ایجاد زیبایی صورت شما نقشی موثر داشته باشد. البته حجم، ارتفاع و برجستگی لب کاملاً بسته به سن شما متفاوت است. معمولاً لب پایینی از لب بالایی کمی حجیم تر به نظر می رسد. ایجاد تقارن در قسمت های مختلف لب بالایی و پایینی در ایجاد زیبایی صورت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین برای تزریق ژل لب حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

 

"</aنحوه تزریق ژل لب

پزشک معالج شما برای اینکه بتواند به صورت دقیق با نتیجه ‌ای مطلوب اقدام به تزریق ژل لب نمایند، ابتدا باید اجزا و نوع پوست صورت شما را بشناسد. در نهایت باید تشخیص دهد که محل مناسب تزریق و مقدار تزریق به چه صورت می باشد.

برای اینکه انجام ژل تزریق به درستی صورت گیرد، از بی حسی موضعی استفاده می‌ شود و محل تزریق نیز با استفاده از الکل یا هر محلول ضد میکروب دیگری تمیز می شود. سپس با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف میزان مشخصی از مواد را در لایه های پوستی یا زیر پوستی تزریق می کنند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

بعد از اینکه ژل لب تزریق شود طبیعی است که تا چند روز لب ها متورم باشند و در اطراف آن کبودی هایی دیده شود. بنابراین کاملاً طبیعی است که احساس سنگینی تا چند روز ابتدایی بعد از تـزریق ژل لب را داشته باشید. اما برای اینکه بهبودی سریعتر حاصل شود، لازم است مراقبت هایی را انجام دهید. از جمله:

  • استفاده از کمپرس سرد جهت بهبود تورم
  • نوشیدن مداوم آب تا ۴۸ ساعت
  • عدم انجام فعالیت های سنگین تا ۴۸ ساعت
  • عدم استفاده از استخر سونا و جکوزی و قرار نگرفتن در محیط های گرم
  • آرایش نکردن لب ها تا ۲۴ ساعت

عوارض تزریق ژل لب

تـزریق ژل لب یکی از کم عارضه ترین و کم خطر ترین روش های زیباسازی به حساب می آید. البته در صورتی که تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. چرا که اگر تزریق به درستی و مطابق با اصول آن صورت نگیرد، می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. یکی ازین عوارضات انسداد عروقی می باشد. به این صورت که ژل تـزریق شده عروق خونی فرد را مسدود می کند و در صورتی که خون به بافت های لب نرسد، بخشی از آن از بین می رود.

 آیا تزریق ژل لب در دوران شیردهی مضر است؟

توصیه می شود از تزریق ژل لب در دوران شیردهی خودداری کنید. هیچ مطالعه جامعی در مورد ایمنی و اثرات پرکننده لب بر روی مادران شیرده و نوزادان آنها وجود ندارد، اما می‌تواند خطرات و عوارض جانبی بالقوه ‌ای داشته باشد. برخی از این خطرات عبارتند از:

  • مواد ژل می تواند وارد جریان خون شده و به شیر مادر برسد که می تواند به نوزاد آسیب برساند.
  • مواد ژل ممکن است باعث واکنش آلرژیک یا عفونت در مادر یا نوزاد شود.
  • ژل لب ممکن است با شکل و عملکرد طبیعی لب ‌ها تداخل داشته باشد که می ‌تواند روی جفت و شیردهی تاثیر بگذارد.
  • بنابراین، بهتر است قبل از از سرگیری تزریق فیلر لب خود تا پایان کامل شیردهی صبر کنید.

 

 

برای کاهش ورم بعد از تزریق ژل لب چه باید کرد؟

همانطور که می دانید، تزریق ژل لب یک عمل زیبایی است که می تواند با افزایش حجم و فرم، ظاهر لب های شما را بهبود بخشد. با این حال، تجربه مقداری تورم، قرمزی و کبودی پس از تزریق طبیعی است که معمولاً در عرض چند روز فروکش می ‌کند.

برای کاهش تورم و تسریع روند بهبودی، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

کمپرس سرد یا کمپرس یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چند بار در روز روی لب های خود قرار دهید. این کار می تواند به انقباض عروق خونی و کاهش التهاب کمک کند.

توجه داشته باشید یخ یا کمپرس سرد را در یک پارچه تمیز بپیچید و آن را مستقیما روی لب های خود قرار ندهید، زیرا می تواند باعث یخ زدگی یا آسیب به مواد ژل شود.

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از ورزش سنگین، الکل، سیگار و مصرف غذاهای تند پرهیز کنید. اینها می توانند جریان خون را در لب های شما افزایش دهند و تورم را بدتر کنند.

در حالی که سر خود را بالا آورده روی بالش سفت بخوابید و از خوابیدن روی صورت خودداری کنید. این کار می تواند به جلوگیری از تجمع مایع و فشار روی لب های شما کمک کند.

در صورت احساس هر گونه ناراحتی یا درد از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. با این حال، از آسپرین و سایر رقیق‌ کننده ‌های خون اجتناب کنید، زیرا می ‌توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند.

دستورالعمل های مراقبت های بعد از پزشک یا تزریق کننده را دنبال کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که از لمس کردن، ماساژ دادن یا استفاده از آرایش یا محصولات لب روی لب های خود برای مدت معینی اجتناب کنید. همچنین ممکن است برای جلوگیری از عفونت یا واکنش آلرژیک به شما آنتی بیوتیک یا آنتی هیستامین تجویز کنند.

 

دکتر ماهنوش کریمی

پوست،مو،زیبایی،لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *